Ingrediënt 2:
Beweging & Training

DE DRIE-EENHEID VOOR EEN GEZOND LICHAAM

Gezonde voeding is de basis van een gezond lichaam. Maar wat is nou gezond en wat niet? Wel brood of geen brood? Weinig koolhydraten en meer eiwitten? Schijf van vijf? Of is Intermitting Fasting hetgeen wat goed voor je lichaam is? Door alle informatie die online te vinden is, zie je door de bomen het bos niet meer. En dat is logisch. Daarnaast is ieder lichaam anders, dus wat voor je buurvrouw werkt, werkt niet per se voor jou. Jij en jouw lichaam zijn uniek.

Als we het hebben over fitter worden, zijn 3 dingen met elkaar verbonden:
Voeding, beweging en (nacht)rust. Het is niet een kwestie van een dieet volgen of een aantal weken een strakker sportschema, zodat de gewilde kilo’s er sneller af zijn. Je wilt langdurig goed in je vel zitten. Dit gebeurt door een goede balans te creëren tussen rust, voeding en ook beweging.

Beweging en training

Gezondheid neemt een steeds belangrijkere plaats binnen de samenleving in. Sportscholen, diëten, personal trainers, bootcamps, sapkuren, challenges, enz. We doen er alles aan om zo fit mogelijk te blijven of te worden. Niet alleen gezonde voeding, maar ook meer bewegen heeft een grote invloed op een gezonder lichaam. Je kunt met kleine keuzes, grote veranderingen teweeg brengen. Je hebt namelijk verschillende soorten lichaamsbewegingen.

Tijdens je traject bij Samen Naar Nieuw krijg je een persoonlijk beweegplan, gemaakt naar jouw niveau en jouw leefpatroon. Een beweegplan is een overzicht op welke manier je een periode het beste kunt bewegen en trainen. Dat kunnen hele trainingen zijn met verschillende oefeningen. Heb je minder ervaring met sporten en trainen, dan kijken we naar mogelijkheden om meer te bewegen. Of je kiest voor persoonlijke training, zodat je zeker weet dat je een juiste training voor je lichaam krijgt; je veilig beweegt en je meer uit je beweegmoment haalt.

Boek een gratis intake

LEES MEER OVER DE DRIE-EENHEID

Voeding & gewicht

Een goed eetpatroon heeft een positief effect op je energielevel. Heb jij om een uur of drie behoefte aan een dutje? Dat is die afterlunchdip die te maken kan hebben met de inhoud van je lunch.  Gezond (leren) eten is een proces. En genieten mag zeker, maar met mate. Soms moet je dus streng zijn voor jezelf. Bied slechte gewoonten en die afterlunchdip het hoofd met kleine aanpassingen.

Lees meer

Rust & slapen

Je (nacht)rust. Hoe goed luister jij naar je bioritme? Wanneer ben jij op je best? Hoe pas jij je dagindeling daar op aan? Schaapjes tellen hebben we allemaal wel eens gedaan, het bevordert alleen niet je herstel. Een stabiel avondritueel en een rustgevende slaapomgeving voorkomt geestelijke stress voordat je gaat slapen, zodat je meer ontspannen aan de nacht begint.

Lees meer