Ingrediënt 1:
Voeding & Gewicht

DE DRIE-EENHEID VOOR EEN GEZOND LICHAAM

Als je bent wat je eet, ben je dan een salade of een hamburger? Geef je elke maand geld uit aan de sportschool, maar ga je eigenlijk nooit? En ga je op tijd naar bed, maar voel je je de volgende dag nog steeds niet uitgerust? Kom in actie! Jezelf lichamelijk fit voelen, voorkomt namelijk een burn-out en bezorgt je meer plezier, zowel privé als op het werk. Ook een pluspunt: je behaalt je doelen vaker. Hoog tijd dus om fitter te worden.

Als we het hebben over fitter worden, zijn 3 dingen met elkaar verbonden:
Voeding, beweging en (nacht)rust. Het is niet een kwestie van een dieet volgen of even een strakker sportschema. Je gaat voor een andere leefwijze, een ander eetpatroon en dat blijf je volgen. Voor een blijvend resultaat.

Voeding & gewicht

Gezonde voeding is de basis van een gezond en vitaal lichaam. Maar wat is gezond en wat niet? Gezond eten is weten. Het is inlezen, vervolgens ernaar handelen en ervoor zorgen dat je het juiste eetpatroon voor jezelf creëert om zo je doelen te behalen en te behouden. Wij, bij Samen Naar Nieuw, zien dat veel mensen in de basis een idee hebben wat gezonde voeding is en wat niet. Alleen hebben ze geen idee wat de verhouding op een dag behoort te zijn. Wat de voordelen van bepaalde voedingsmiddelen en ingrediënten zijn. En dat is niet erg. Daar zijn wij voor.

Tijdens je traject bij Samen Naar Nieuw kijken we naar je huidig voedingspatroon en gaan we stap voor stap het proces doorlopen om bij het juiste voedingspatroon te komen, wat goed is voor jouw lichaam en jouw levenswijze. Geen megagrote veranderingen vanaf dag 1, maar aanpassingen die haalbaar en realistisch zijn, zodat je er aan kunt wennen en dus ook makkelijker volhoudt. Dat jij je succesvol voelt!

Boek een gratis intake

LEES MEER OVER DE DRIE-EENHEID

Beweging & training

Beweging! Zoveel mogelijk! De hele dag door. Niet alleen op de tennisbaan of in de sportschool, maar neem de trap, ga op de fiets en beweeg zelfs achter je bureau! Als je goed slaap en gezond eet, geeft dat je energie om te bewegen. Als je overdag veel beweegt, slaap je ‘s nachts beter. Bovendien heb je minder behoefte aan ongezonde voeding.

Lees meer

Rust & slapen

Je (nacht)rust. Hoe goed luister jij naar je bioritme? Wanneer ben jij op je best? Hoe pas jij je dagindeling daar op aan? Schaapjes tellen hebben we allemaal wel eens gedaan, het bevordert alleen niet je herstel. Een stabiel avondritueel en een rustgevende slaapomgeving voorkomt geestelijke stress voordat je gaat slapen, zodat je meer ontspannen aan de nacht begint.

Lees meer